søndag 2. september 2012

Vakre liljer fra Amsterdam

 Da jeg var i Amsterdam i vår kjøpte jeg noen liljer på blomstermarkedet. 
Hva de heter vet jeg ikke, men de er utrolig vakre, rosa utenpå og gule inni.
Er det noen som vet hva denne heter?

Jeg har flere ulike typer, men denne er den samme uåpnet!

Her har den åpnet seg litt og det gule kommer fram, Fantastisk!


For ikke å snakke om støvbærerne som er helt utrolig utformet, når man studerer de på nært hold.
Dette er bilder til inspirasjon for meg og mine smykker.

Fler inspirasjonsbilder finner du:/nf-inspiring-photography

For ikke å snakke om duften!
 Jeg plukket inn en og satte i stua og det lukter fin dame i hele rommet.

Så nå gleder jeg meg til hva de andre bringer av farger!

sjekk flere fine blomster: http://tinaspicstory./weekend-flowers-63



15 kommentarer:

  1. Nydelige liljer!
    Vet ikke hva de heter, jeg.
    Elsker liljer, men man må være forsiktig med fargen på støvbærerne, den er ikke lett å få vekk.
    Duften er nesten bedøvende.

    Har noen dagliljer i bedet, men må nok flytte dem, for de vil ikke blomstre. Det er så vått her!

    SvarSlett
  2. visst är det snyggt och inspirerande. Och du har tagit väldigt fina bilder. Den sista är suverän. Både komposition och färger.

    SvarSlett
  3. These photos of the lilies are delightful! Especially love the picturesque first image!

    SvarSlett
  4. Sp vacker lilja. Det sista fotot är helt outstanding.

    SvarSlett
  5. Nydelig lilje! Kjempefacinerende støvbærere på den, ble meget begeistret over de ja :D

    Hyggelig at du er med på konkurranse!

    SvarSlett
  6. Så flott, en med duft vil jeg også ha...har vært i Amsterdam men kom ikke på å frakte noen knoll hjem, dessverre!

    Lykke til i konkurransen..

    Anne Marit

    SvarSlett
  7. Nydelig lilje, med flotte støvbærere! Jeg kan ikke hjelpe deg med navn, men kanskje noen andre kan? Jeg syns de lyse og hvite liljene er de aller vakreste!
    Lykke til!

    SvarSlett
  8. Beautiful lilies and stunning pictures !

    SvarSlett
  9. Liljer er vakre! Men jeg vet dessverre ikke hva denne heter.
    Lykke til!

    SvarSlett
  10. Ikke rart du har falt for denne skjønnheten :-)
    Er blomstene digre? Kan være en orientpet, blanding av orient- og trompetlilje. Kalles også "trelilje", for de blir så store etterhvert. For eksempel 'Lesotho' eller 'Conca d'Or', men det er mange gule...

    SvarSlett
  11. Lekker lilje og nydelige bilder! Klart en favoritt i konkurransen! Lykke til!

    SvarSlett
  12. Vilka vackra liljor!!! Kan tyvärr inte hjälpa dig med namn. Men fina är de och ett stort plus är det ju om de doftar gott. Önskar dig en fin söndag/Gela

    SvarSlett
  13. Fantastisk vakker lilje og nydelige bilder! Ønsker deg lykke til med dette flotte bidraget!

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: anonym og skriver det du vil, med hilsen "navnet ditt" og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!