søndag 17. november 2013

Opprydding

 Noen ganger har man ting man aldri får gjort noe med, som denne sofaen!

 Sjekk det nydelig arbeide som en gang har vært gjort. Vakkert i Art Nouveau stil.
Jeg har drømt i 30 år om å få tid til å sette istand dette sofaen, med tilhørende stoler.

 Nå har den stått på snekkerverkstedet i årevis og der har den råtnet mer eller mindre opp.
Så neste steg ble tilhengeren, så søppelplassen........
Trist, men jeg har noen stoler som skal pusses opp som hører med og det vil ikke bli et så stort prosjekt å gå i gang med. 

 Jeg har heller ingen steder å ha denne selv om den var blitt pusset opp.
Den måtte strippes til treverket, fjærer og alt måtte erstattes.
Noen ganger må man gjøre vanskelige valg og det har vi nå gjort!

4 kommentarer:

  1. Kaste den fine soffaen, men slik er det noen ganger. Håper stolene kan "reddes" Fin blogg !

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vil helst ikke, men det er for mye arbeid. Den står på hengeren enda og vi skal prøve å sette den på gjenbruk. Det får vi sikkert ikke lov til så vi må være obs og holde øye med de ansatte så de driver med noe annet.

      Slett
  2. Å, så nydelig! Kan du ikke prøve med en annonse på "Gis bort" på FINN?
    Hadde vært flott om noen av disse fine møblene kunne vært reddet.
    Selv har jeg en sofa stående som jeg har tenkt å spandere profesjonell hjelp til. Har hatt den i 15 år, og ønsker meg den oppusset til jeg fyller 60. Bra bursdagspresang, tenker jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde ikke treværket vært råttent hadde vi gjort det, men nå er det gått for langt. Så vi får kose oss med stolene.

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: anonym og skriver det du vil, med hilsen "navnet ditt" og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!